Fortrydelse og reklamation

Fortrydelse og reklamation

Returnering og fortrydelsesret

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via hjemmesiden. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret. 

Du har som privatperson 14 dages fortrydelsesret. Såfremt du fortryder dit køb, kan du inden 14 dage fra modtagelsen, sende varen retur til os. Vedlæg kopi af din faktura, og giv os besked om at du ønsker at returnerer varen, du betaler selv forsendelsesomkostningerne.

·         Håndtering

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord – Varen kan prøves på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som “brugt“, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun kan få en lille del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.  Vi anser brugte varer som værende uden handelsværdi.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette, og du skal selv betale returomkostningerne.

Returvarer sendes til:

Nemos Hundeshop

Oddenvej 45

4500 Nykøbing Sj

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen. 
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet. 

 

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Der ydes 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Skade på varen som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles i rimelig tid efter varens modtagelse, vi foretrækker du sender din reklamation på mail. Her anses max. to måneder som rimelig tid, medmindre andet er aftalt.

Kontakt os altid før du sender din vare retur til os, i nogen tilfælde kan vi ordne sagen uden returnering.

Er reklamationen berettiget, og skal varen sendes retur, sender vi en returlabel til dig.

 

Refusion

Hvis du skal have penge tilbage for en vare, tilbageføre vi pengene til det kort der blev brugt til at betale for varen, alternativt kan vi bede dig oplyse bankoplysninger.

Du kan forvente vi har behandlet din returnering inden for 5 dage fra vi har modtaget pakken, dog senest inden for 14 dage.

Har du betalt med ViaBill, tilbageføres beløbet altid til dem, er dit udestående med ViaBill betalt, returnerer ViaBill pengene til dig.