Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.nemoshundeshop.dk
Virksomheden juridiske navn:
Nemos
Oddenvej 45
4500 Nykøbing Sj.
(Der er ingen betjening/udlevering på vores adresse.)
Telefon 2266 3366
CVR: 38654675
Ejer: Thomas Kylmann
Aftalerne indgås på dansk.
Kontakt
Vi foretrækker altid at du sender os en mail, på den måde har vi svaret på alle dine spørgsmål klar, inden vi vender tilbage.
·
Mail
Du kan altid kontakte os på mail kontakt@nemoshundeshop.dk
Mails modtaget før kl. 21.00 bestræber vi os på at besvare samme dag, dog
senest dagen efter, medmindre andet er angivet i nedenstående betingelser.
·
Chat
Du er velkommen til at chatte med
os når vi er online.
Chatten finder du i bunden af skærmen.
·
Telefon
Du kan ringe til os på telefon 2266 3366
Fredag mellem kl. 10.00 og 15.00
Sociale medier
·
Facebook
Du er velkommen til at stille spørgsmål på vores Facebookside, så kan andre
kunder også få glæde af svaret.
Du kan også skrive en privat besked til os, vi bestræber os på at svare
alle Facebook beskeder samme dag mellem 6.00 og 21.00, dog senest dagen efter.
Like og kommenter gerne vores opslag hvis du har nogen spørgsmål.
Bestilling
Du bestiller dine varer via hjemmesiden www.nemoshundeshop.dk
Når bestillingen er gennemført, vil du modtage
en bekræftelse på den oplyste mail. Du modtager
også en mail med track & tracenummer, når din ordre er afsendt
fra vores lager.
Måtte du have specielle ønsker som ikke findes i shoppen, kan du sende en
mail til kontakt@nemoshundeshop.dk så finder vi ud af om vi kan
skaffe det hjem, og giver dig en pris. Der kan være enkelte varekategorier hvor
fortrydelsesretten bortfalder, dette vil altid blive oplyst klart og tydeligt
før en handel gennemføres. Specielle ønsker betales som alt andet ved
bestilling, men der vil være længere leveringstid. Forventet leveringstid vil blive
oplyst ved bestilling.
Priser og betaling
Alle priser er i DKK og inkl. dansk moms og afgifter.
Betaling med kort sker gennem en sikker forbindelse.
Vi tager forbehold for trykfejl, prisfejl, moms– og afgiftsændringer samt udsolgte varer og leveringsvigt fra vores leverandører.
Vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden varsel.
·
Online betaling med kort
Hos Nemos Hundeshop kan du betale med Visa, Visa Electron, MasterCard,
MasterCard Debit, Maestro og kontooverførsel.
Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte
betalingsform.
Du skal være opmærksom på at når du betaler med kontooverførsel, så er du ikke omfattet af
indsigelsesordningen.
Ved betaling med betalingskort trækkes beløbet først, når varerne er afsendt
fra vores
lager. Der betales via en sikker og krypteret SSL-Forbindelse.
Vi kan til enhver tid nedskrive det reserverede beløb, hvis f.eks. et produkt er udsolgt.
Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ikke hæve
mere end det beløb du har godkendt.
·
ViaBill
Vi tilbyder også at dele din betaling op over flere måneder i samarbejde
med Viabill.
Det er UDELUKKENDE Viabill der afgør om du kan tilbydes at dele betalingen op,
Nemos Hundeshop har ingen indflydelse på din ansøgning og kreditvurdering.
Al betaling kan efterfølgende kun ske til Viabill.
Spørgsmål til din konto hos Viabill skal rettes dertil.
Du kan se ViaBills kontaktoplysninger her.
Rabatter og tilbud
Rabatter og tilbud gælder så længe lager haves, vær opmærksom på at nogen
varer kan der være lav lagerbeholdning på, hvorfor de hurtigt vil blive
udsolgt, vi forsøger dog hurtigt at bestille flere varer hjem, så alle kan få
glæde af tilbuddet, men kan ikke garantere at det er muligt.
Bestillingsvare
Bestillingsvare har en længere leveringstid. Som oftest 5-14 dage, men vil
fremgå af det enkelte produkts oplysninger.
Såfremt du bestiller varer som er på lager, vil disse først blive fremsendt
når vi har fået din bestillingsvare hjem. Du kan dog skrive i bemærkningerne at
du ønsker dine vare afsendt med det samme, dette koster 45 kr. i ekstra
fragtomkostninger, som skal betales med det samme på kontooverførsel.
Forbehold
Vi tager forbehold for udsolgte vare, prisfejl og længere levering opstået
af forhold uden for vores kontrol.
Levering
Du kan vælge mellem levering til
pakkeshop eller hjem til døren.
Leveringstiden for din ordre er 1-3
hverdage til pakkeshop.
Bestillinger modtaget inden kl. 23.00 vil blive afsendt på førstkommende
hverdag.
Så snart din bestilling er pakket, vil du modtaget en mail med track &
trace nummer, så du kan følge din pakke.
Vi sender kun til Danmark (dog ikke Grønland og Færøerne). Der kan være
længere leveringstid til ikke brofaste øer.
Nemos Hundeshop afsender varer med
følgende: GLS - Pakkeshop, DAO -
Privat, DAO - Pakkeshop
Kan pakken ikke afleveres i postkassen, og finder DAO det ikke sikkert og forsvarligt at lægge pakken ved din hoveddør, tager buddet pakken med igen, og aflevere den i nærmeste DAO pakkeshop, du modtager herefter besked om hvor du kan hente pakken. Det samme gælder hvis du bor i en aflåst etageejendom, og buddet ikke har mulighed for at komme ind i opgangen.
Ønskes en ordre sendt til en adresse udenfor Danmark eller til Grønland og
Færøerne, send os en mail for oplysninger om fragtpris og forventet levering.
Der er ingen betjening/udlevering på vores adresse.
Forsendelsesomkostninger
Du kan vælge at få din pakke leveret uden omdeling til
pakkeshop/posthus, eller med omdeling til din hjemmeadresse.
Såfremt du ikke er hjemme, vil din pakke blive sat til afhentning på dit
lokale posthus/udleverings sted, medmindre du har en aftale om andet med
pakkeleverandøren.
Returneres pakken som uafhentet, kan vi fremsende pakken på ny mod betaling
af nyt forsendelsesgebyr samt betaling af returforsendelse. En uafhentet pakke,
betragtes ikke automatisk som et fortrudt køb, såfremt du ønsker at fortryde
dit køb, skal du følge vejledningen under punktet “Returnering og
fortrydelsesret”. Vi betragter pakken som modtaget den dag fragtfirmaet sender
den ikke afhentede pakke retur, og fra denne dag, starter din fortrydelsesret
på 14 dage. Efter de 14 dage, kan du kun vælge at få pakken fremsendt på ny mod
betaling af returgebyr, forsendelsesgebyr samt håndterings gebyr på 50
kr.
Du vil altid modtage
Track & Trace nummer, så det er muligt at følge bestillingen fra vores lager til det aftalte leverings
sted. Det gælder dog ikke hundetegn, der sendes med almindelig brevpost.
Fri fragt ved minimumskøb samt fri fragt på kuponer, gælder kun med
levering til pakkeshop. Ønsker du pakken leveret til din adresse, skal du vælge
dette under check ud, og betale den til en hver tid gældende omkostning.
Returnering og fortrydelsesret
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via hjemmesiden.
Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.
Du har som privatperson 14 dages fortrydelsesret. Såfremt du
fortryder dit køb, kan du inden 14 dage fra modtagelsen, sende varen retur til
os. Vedlæg kopi af din faktura, og giv os besked om at du ønsker at returnerer
varen, du betaler selv forsendelsesomkostningerne.
·
Håndtering
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord – Varen kan prøves på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som “brugt“, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun kan få en lille del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Vi anser brugte varer som værende uden handelsværdi.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette,
og du skal selv betale returomkostningerne.
Returvarer sendes til:
Nemos Hundeshop
Oddenvej 45
4500 Nykøbing Sj
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i
ordrebekræftelsen.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du
fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Reklamation – Hvis der er noget galt med
varen
Der ydes 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Skade på varen som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles i rimelig tid efter varens modtagelse,
vi foretrækker du sender din reklamation på
mail. Her anses max. to måneder som rimelig tid, medmindre andet er aftalt.
Kontakt os altid før du sender din vare
retur til os, i nogen tilfælde kan vi ordne sagen uden returnering.
Er reklamationen berettiget, og skal varen sendes retur, sender
vi en returlabel til dig.
Refusion
Hvis du skal have penge tilbage for en vare, tilbageføre vi pengene til det
kort der blev brugt til at betale for varen, alternativt kan vi bede dig oplyse
bankoplysninger.
Du kan forvente vi har behandlet din returnering inden for 5 dage fra vi
har modtaget pakken, dog senest inden for 14 dage.
Har du betalt med ViaBill, tilbageføres beløbet altid til dem, er dit
udestående med ViaBill betalt, returnerer ViaBill pengene til dig.
Privatlivspolitik
Når du handler på www.nemoshundeshop.dk, beder vi om følgende
personlige oplysninger:
Navn, adresse, telefonnummer og e-mail.
Vi foretager og bruger kun registreringen af dine personoplysninger med det
formål at kunne levere dine varer til dig. Vi opbevarer dine oplysninger i fem
år fra udløbet af det år, du har placeret din ordre hos os, hvorefter dine
oplysninger slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det
altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er
informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Kun betroede medarbejdere hos Nemos Hundeshop har adgang til oplysningerne.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke
kundeoplysninger krypteret. Vi har ikke adgang til dine kortoplysninger.
Oplysninger afgivet til Nemos Hundeshop videregives eller sælges
aldrig til tredjemand og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Du
har altid ret til at gøre indsigelse og få indsigt i, hvilke oplysninger, der
er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og
henvendelse i forbindelse hermed rettes til kontakt@nemoshundeshop.dk, vi
bestræber os på at besvare din henvendelse inden 7 arbejdsdage.
Den dataansvarlige i Nemos er: Thomas
Kylmann
Fortrolighedspolitik
Vi forstår og respekterer vigtigheden af
privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til
tredje part, medmindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi
vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige
data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Cookies
På https://www.nemoshundeshop.dk/ anvendes cookies med det formål at
optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som
muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra
din computer.
Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://www.nemoshundeshop.dk/, hvilket
betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et
statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor
på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det
formål at optimere Nemos Hundeshop’s hjemmeside.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som
forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller
tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes
Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning
via dette
link.
Du kan klage til Center for
Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
For EU-borgere uden for EU skal klager
sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu
Ved klage skal vores e-mail
adresse angives: kontakt@nemoshundeshop.dk samt hjemmesiden du har købt varen
på.