Salgs- og leveringsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

 

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.nemoshundeshop.dk

 

Virksomheden juridiske navn:

Nemos

Oddenvej 45

4500 Nykøbing Sj.

(Der er ingen betjening/udlevering på vores adresse.)

Telefon 2266 3366

CVR: 38654675

Ejer: Thomas Kylmann

Aftalerne indgås på dansk. 

Kontakt

Vi foretrækker altid at du sender os en mail, på den måde har vi svaret alle oplysninger klar, inden vi vender tilbage.

·         Mail

Du kan altid kontakte os på mail kontakt@nemoshundeshop.dk

Mails modtaget før kl. 21.00 bestræber vi os på at besvare samme dag, dog senest dagen efter, medmindre andet er angivet i nedenstående betingelser.

·         Chat

Du er velkommen til at chatte med os når vi er online.
Chatten finder du i bunden af skærmen.

·         Telefon

Du kan ringe til os på telefon 2266 3366

Fredag mellem kl. 10.00 og 15.00

 

Sociale medier

·         Facebook 

Du er velkommen til at stille spørgsmål på vores Facebookside, så kan andre kunder også få glæde af svaret.

Du kan også skrive en privat besked til os, vi bestræber os på at svare alle Facebook beskeder samme dag mellem 6.00 og 21.00, dog senest dagen efter.

·         Instagram

Like og kommenter gerne vores opslag hvis du har nogen spørgsmål.

Bestilling

Du bestiller dine varer via hjemmesiden www.nemoshundeshop.dk

Når bestillingen er gennemført, vil du modtage en bekræftelse på den oplyste mail. Du modtager også en mail med track & tracenummer, når din ordre er afsendt fra vores lager.

Måtte du have specielle ønsker som ikke findes i shoppen, kan du sende en mail til kontakt@nemoshundeshop.dk så finder vi ud af om vi kan skaffe det hjem, og giver dig en pris. Der kan være enkelte varekategorier hvor fortrydelsesretten bortfalder, dette vil altid blive oplyst klart og tydeligt før en handel gennemføres. Specielle ønsker betales som alt andet ved bestilling, men der vil være længere leveringstid. Forventet leveringstid vil blive oplyst ved bestilling.

 

Priser og betaling

Alle priser er i DKK og inkl. dansk moms og afgifter.
Betaling med kort sker gennem en sikker forbindelse.

Vi tager forbehold for trykfejl, prisfejl, moms– og afgiftsændringer samt udsolgte varer og leveringsvigt fra vores leverandører. Vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden varsel.

·         Online betaling med kort

Hos Nemos Hundeshop kan du betale med Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit, Maestro, kontooverførsel og MobilePay.
Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform. 
Du skal være opmærksom på at når du betaler med kontooverførsel og forudbetaling med mobilepay, så er du ikke omfattet af indsigelsesordningen. 

Ved betaling med betalingskort trækkes beløbet først, når varerne er afsendt fra vores lager. Der betales via en sikker og krypteret SSL-Forbindelse. 
Vi kan til enhver tid nedskrive det reserverede beløb, hvis f.eks. et produkt er udsolgt. 
Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ikke hæve mere end det beløb du har godkendt.

·         ViaBill

Vi tilbyder også at dele din betaling op over flere måneder i samarbejde med Viabill.
Det er UDELUKKENDE Viabill der afgør om du kan tilbydes at dele betalingen op, Nemos Hundeshop har ingen indflydelse på din ansøgning og kreditvurdering.

Al betaling kan efterfølgende kun ske til Viabill.
Spørgsmål til din konto hos Viabill skal rettes dertil.

Du kan se ViaBills kontaktoplysninger 
her.

 

Rabatter og tilbud

Rabatter og tilbud gælder så længe lager haves, vær opmærksom på at nogen varer kan der være lav lagerbeholdning på, hvorfor de hurtigt vil blive udsolgt, vi forsøger dog hurtigt at bestille flere varer hjem, så alle kan få glæde af tilbuddet, men kan ikke garantere at det er muligt.

BLACK FRIDAY

Fredag den 27. november 2020 afholdes der Black Friday verden over, og selvfølgelig også i Nemos Hundeshop.

Til Black Friday er der masser af gode tilbud, nogen så gode at der måske hurtigt bliver udsolgt.

Tilbuddene gælder enten hele dagen, eller i enkelte timer. Dog altid kun så længe lager haves, vi tager forbehold for at der kan blive udsolgt.

Enkelte tilbud vil være begrænset til et max købsantal. Lægges flere end max tilladte i bestillingen forbeholder vi os retten til at slette mængden udover tilladte mængde.

Afgiver du flere ordre i løbet af dagen, pakker vi alle dine ordre i samme pakke, og sletter fragten på alle ordre udover den første.

 

Bestillingsvare

Bestillingsvare har en længere leveringstid. Som oftest 5-14 dage, men vil fremgå af det enkelte produkts oplysninger.

Såfremt du bestiller varer som er på lager, vil disse først blive fremsendt når vi har fået din bestillingsvare hjem. Du kan dog skrive i bemærkningerne at du ønsker dine vare afsendt med det samme, dette koster 45 kr. i ekstra fragtomkostninger, som skal betales med det samme, enten på kontooverførsel eller mobilepay 10929.

Forbehold

Vi tager forbehold for udsolgte vare, prisfejl og længere levering opstået af forhold uden for vores kontrol.

Levering

Du kan vælge mellem levering til pakkeshop eller hjem til døren.

Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage.

Bestillinger modtaget inden kl. 23.00 vil blive afsendt på førstkommende hverdag.

Så snart din bestilling er pakket, vil du modtaget en mail med track & trace nummer, så du kan følge din pakke.

Vi sender kun til Danmark (dog ikke Grønland og Færøerne). Der kan være længere leveringstid til ikke brofaste øer.

Nemos Hundeshop afsender varer med følgende: GLS - Pakkeshop, PostNord - Privat, PostNord - pakkeshop, DAO - Privat, DAO - Pakkeshop

 

Ønskes en ordre sendt til en adresse udenfor Danmark eller til Grønland og Færøerne, send os en mail for oplysninger om fragtpris og forventet levering.

Der er ingen betjening/udlevering på vores adresse.

Forsendelsesomkostninger

Du kan vælge at få din pakke leveret uden omdeling til pakkeshop/posthus, eller med omdeling til din hjemmeadresse.

Såfremt du ikke er hjemme, vil din pakke blive sat til afhentning på dit lokale posthus/udleverings sted, medmindre du har en aftale om andet med pakkeleverandøren.

Returneres pakken som uafhentet, kan vi fremsende pakken på ny mod betaling af nyt forsendelsesgebyr samt betaling af returforsendelse. En uafhentet pakke, betragtes ikke automatisk som et fortrudt køb, såfremt du ønsker at fortryde dit køb, skal du følge vejledningen under punktet “Returnering og fortrydelsesret”. Vi betragter pakken som modtaget den dag fragtfirmaet sender den ikke afhentede pakke retur, og fra denne dag, starter din fortrydelsesret på 14 dage. Efter de 14 dage, kan du kun vælge at få pakken fremsendt på ny mod betaling af returgebyr, forsendelsesgebyr samt håndterings gebyr på 50 kr. 

Du vil altid modtage Track & Trace nummer, så det er muligt at følge bestillingen fra vores lager til det aftalte leverings sted. Det gælder dog ikke hundetegn, der sendes med almindelig brevpost.

Fri fragt ved minimumskøb samt fri fragt på kuponer, gælder kun med levering til pakkeshop. Ønsker du pakken leveret til din adresse, skal du vælge dette under check ud, og betale den til en hver tid gældende omkostning.

 

Returnering og fortrydelsesret

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via hjemmesiden. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret. 

Du har som privatperson 14 dages fortrydelsesret. Såfremt du fortryder dit køb, kan du inden 14 dage fra modtagelsen, sende varen retur til os. Vedlæg kopi af din faktura, og giv os besked om at du ønsker at returnerer varen, du betaler selv forsendelsesomkostningerne.

·         Håndtering

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord – Varen kan prøves på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som “brugt“, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun kan få en lille del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.  Vi anser brugte varer som værende uden handelsværdi.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette, og du skal selv betale returomkostningerne.

Returvarer sendes til:

Nemos Hundeshop

Oddenvej 45

4500 Nykøbing Sj

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen. 
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet. 

 

Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Der ydes 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Skade på varen som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles i rimelig tid efter varens modtagelse, vi foretrækker du sender din reklamation på mail. Her anses max. to måneder som rimelig tid, medmindre andet er aftalt.

Kontakt os altid før du sender din vare retur til os, i nogen tilfælde kan vi ordne sagen uden returnering.

Er reklamationen berettiget, og skal varen sendes retur, sender vi en returlabel til dig.

 

Refusion

Hvis du skal have penge tilbage for en vare, tilbageføre vi pengene til det kort der blev brugt til at betale for varen, alternativt kan vi bede dig oplyse bankoplysninger.

Du kan forvente vi har behandlet din returnering inden for 5 dage fra vi har modtaget pakken, dog senest inden for 14 dage.

Har du betalt med ViaBill, tilbageføres beløbet altid til dem, er dit udestående med ViaBill betalt, returnerer ViaBill pengene til dig.

                                  

 

Privatlivspolitik

Når du handler på www.nemoshundeshop.dk, beder vi om følgende personlige oplysninger:

Navn, adresse, telefonnummer og e-mail.

Vi foretager og bruger kun registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere dine varer til dig. Vi opbevarer dine oplysninger i fem år fra udløbet af det år, du har placeret din ordre hos os, hvorefter dine oplysninger slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Kun betroede medarbejdere hos Nemos Hundeshop har adgang til oplysningerne. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi har ikke adgang til dine kortoplysninger.

Oplysninger afgivet til Nemos Hundeshop videregives eller sælges aldrig til tredjemand og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Du har altid ret til at gøre indsigelse og få indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kontakt@nemoshundeshop.dk, vi bestræber os på at besvare din henvendelse inden 7 arbejdsdage.

Den dataansvarlige i Nemos er: Thomas Kylmann

 

Fortrolighedspolitik

Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, medmindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse. 

Cookies
På https://www.nemoshundeshop.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.

 

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://www.nemoshundeshop.dk/, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere Nemos Hundeshop’s hjemmeside.

Forbrugerbeskyttelse

Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via dette link.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores e-mail adresse angives: kontakt@nemoshundeshop.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.